Steenberg Koffie Manifest?
Wij willen jouw hart bereiken met uitstekend beoordeelde, niet-alledaagse specialty coffee, gebrand in kleine batches.
Stilstaan bij wat we belangrijk vinden en waarvoor we willen staan is belangrijk voor ons. Het resultaat van deze reflecties is geen ellenlange lijst met holle begrippen. Wel 5 kwaliteiten die we elke dag manifesteren en voeden. Ze helpen ons te navigeren in een luide wereld en contact te maken met ons hart- en buikgevoel zonder er krampachtig aan vast te klampen.
Kwaliteit boven kwantiteit
Om te beginnen zijn we een kleine koffiebranderij (nano coffee roaster) en brandt Mathieu maximum 1kg koffiebonen per batch. Als klein bedrijfje passeert ‘alles’ via Mathieu zodat we steeds de vooropgestelde kwaliteit bewaken.
- Kwaliteit van de aangekochte groene koffiebonen
- Kwaliteit van de branding van de koffiebonen
- Kwaliteit van de verpakking
- Kwaliteit van de partner- en klantenrelaties
- …
Je merkt het al. Een hoge kwaliteit leveren om jouw hart te bereiken met uitstekend beoordeelde, niet-alledaagse specialty coffee, gebrand in kleine batches is de hoofdreden waarom Mathieu ‘Steenberg Koffie’ heeft opgestart.
Wij streven een hoge kwaliteit na.
Vrijheid
Vrij onze eigen weg kiezen, geeft grote voldoening. We houden er van ons eigen keuzes te maken en verantwoordelijkheid op te nemen voor de keuzes die we maken. We bewegen graag vrij. We denken graag vrij. We zijn graag vrij.
Zelf leveranciers, verpakkingen, partners, woorden,… kunnen kiezen – compromisloos – geeft ons ontzettend veel energie en voldoening om elke dag te bouwen aan Steenberg Koffie.
Wij zijn vrij.
Speelsheid
Werk is serieus. Serieus? In onze zoektocht naar (werk)voldoening merken we op dat hoewel we de lat hoog leggen (kwaliteit nastreven, weet je wel😉), er toch tijd en ruimte dient te zijn om te spelen🐒. Spelen wakkert onze fantasie, creativiteit en energie aan en laat ons toe te experimenteren.
We doen hier bij Steenberg Koffie geen hartchirurgie maar trachten wel je hart te bereiken met uitstekend beoordeelde, niet-alledaagse specialty coffee, die tot de perfectie is gebrand in kleine batches. Dit op een ontspannen en speelse manier.
Wij amuseren ons.
Moedigheid
Door de wil te hebben om confrontatie aan te gaan en te doorstaan, groeien we als mens maar ook als ondernemer. Het is spannend om uit het niets iets te creëren en creaties aan anderen te tonen.
Onszelf vooruitduwen, angsten overwinnen, vallen en terug opstaan maakt ons moedig. Deze moed helpt ons in het bouwen van relaties, het zoeken en branden van niet-alledaagse maar toch uitstekend beoordeelde specialty coffees en ze helpt ons vooral om trouw te blijven aan onze visie en waarden.
Wij hebben vertrouwen.
Ruimdenkendheid
Hoe ouder we worden, hoe vaster onze overtuigingen in ons hoofd zijn geroest. Hoe sneller we ons oordeel klaar hebben zitten. Misschien is dit ook een overtuiging? In elk geval, is het voor ons elke dag een uitdaging om oordeelvrij te handelen. Zo trainen we ons om open te staan voor nieuwe ziens- en denkwijzen omdat ze ons verrijken en prikkelen. Door nieuwsgierig en kritisch onze oordelen en overtuigingen te onderzoeken, slaan we steeds verrassende wegen in.
Er wordt veel gezegd en geschreven over koffie. Wat we met zekerheid weten is dat smaken verschillen en mensen gewoontedieren zijn. Ze blijven graag bij het merk en de smaak die ze kennen en die vertrouwd voor ze is. Nespresso. What else?
Bij Steenberg Koffie zijn we koffieavonturiers en zoeken/branden we koffies met unieke smaakprofielen zodat we telkens jou en onszelf kunnen verrassen. We moedigen je aan om zoveel mogelijk verschillende merken en koffies te proeven. Nespresso. What else? There is plenty else to explore George!
Wij ontdekken.
Uiteraard vinden we duurzaamheid & ecologie belangrijk. Maar voor ons is het een vanzelfsprekendheid om hier bewust mee bezig te zijn. We kopen onze groene koffie via lokale aankopers (direct trade) en niet via grote importeurs. Bovendien zoeken we innovatieve verwerkingsmethodes en uitstekend beoordeelde koffies (die we zelf ook uitstekend vinden). We betalen dan ook een correcte prijs aan de koffieboer.
We doen, zoals zovelen, ons best om respectvol met de wereld, natuur en medemens om te gaan. Vanuit deze visie en met de kennis die we hebben, proberen we de juiste beslissingen te nemen.